Пројекти

Испратите све пројекте у којима наша школа учествује на једном месту

Crossing borders / crossing limits

Пројекти

Erasmus+

Пројекти

eTwinning

Пројекти

STEM школе

Пројекти

Пројекат „PEERSolvers“ и у нашој Гимназији

Експeрти за развојну и психологију образовања али и студeнти докторских студија из ових области, њих 12 са Филозофског факултeта и Института за пeдагошка истраживања у Бeограду, тимски су посвeћeни су пројeкту „PEERSolvers“ – развоју модeла рeшавања проблeма кроз сарадњу, чиме се знатно поспешује развој компeтeнција младих за коструктивну сарадњу и тимски рад. Тим експерата чине: проф. др Алeксандар Бауцал, вођа тима;  проф. др Драгица Павловић Бабић, проф. др Ана Алтарас Димитријeвић, проф. др Ксeнија Крстић, проф др. Зорана Јолић Марјановић, доц. др Ивана Стeпановић Илић и њихови научни сарадници и сараднице. Наша школа је једна од 12 школа које су се прикључиле пројекту. 21 наш ученик ће проћи обуку за тимски рад и сарадњу, а ефекти ће се пратити.

PEER на eнглeском значи вршњак, али то је и акроним састављен од по кључних фактора који су рeлeвантни за квалитeт и продуктивност сарадњe.

− П (personality) односи сe на особинe личности. Сви смо различити и сви треба да имају прилику да сарађују и дају свој специфични допринос. Прво Е (exchange) јe размeна идeја. Друго Е (emotional) – научити младe да управљају својим eмоцијама током групног рада, кад сe појави конфликт како да сe разрeши на позитиван начин. Послeдњe Р (resource) указујe да као група нe радимо само са знањeм којe смо стeкли, доступна су нам сва знања овог свeта прeко дигиталних извора. Циљ је научити да је могуће пронаћи рeлeвантнe информацијe и користити их у рeшавању проблeма.

За почетак, наши ученици – учесници истраживања – имају веома позитивне утиске о пројекту. У практичне користи наученог за сналажење у животним ситуацијама које захтевају сарадњу – не сумњамо!

Пројекат "Инструментални времеплов"

Професор: Раде Тубин
Време реализације: од маја 2021. до јуна 2022. године
Место рада: рачунарска учионица, код куће
Међупредметна компетенција: Ликовна култура, Рачунарство и информатика, Историја
Циљ:  упознавање и препознавање инструменталних група и инструмената појединачно (кроз периоде и жанрове), повезивање карактеристика инструмената са естетском применом, препознавање карактеристичних техника свирања, развијање креативности.
Задаци и начин израде: подстицање креативности у истраживању, сагледавање културног момента у коме се налазимо (одлазак на концерт уколико епидемиолошка ситуација дозволи), интернет претраживање и израда презентација (индивидуалан и тимски рад).
Учесници: ученици првог, другог, трећег и четвртог разреда
Извори: уџбеници за Музичку културу за гимназије ( А. Паладин, С. Маринковић, О.Ђурић)
Начин праћења и вредновања пројекта: месечни извештај о току рада на пројекту.

О пројекту

Потреба за музиком је заједничка свим људима. Музика прати све важне догађаје у нашим животима, појачава наша расположења.
Док звуци неке људе подстичу да инстиктивно реагују игром или покретом тела, други, слушајући пажљиво, траже поруку дела или откривају и вреднују начин излагања музичког садржаја.
Овај пројекат је осмишљен да упозна ученике са карактеристикама музичких инструмената из свих група и њиховим техничким могућностима. Они ће упознати историјат, литературу и извођаче свих инструмената. Обогатиће музички језик и научити да самостално и у групи истражују. Упознаће инструменталне саставе као и специфичне карактеристике неких инструмената и повезати их са музичким изразом.
Музика је играла виталну улогу у праисторијским ритуалима и данас је саставни део свакодневног живота.
Како свако време доноси нешто ново и другачије, ученици ће запловити у инструментални времеплов  и обогатити своју личност.

Изабране презентације ученика гимназије "Патријарх Павле"

Пројекат - Подршка школи након спољашњег вредновања

Пројекат " Свакодневне језичке грешке"

ВРХ